lindablijftthuis.reismee.nl

week 35: winkelen, lol, feest en corso

Daar is hij dan. Mijn eerste echte ReisMee weblog en raad eens: ik ga niet eens op reis. Sterker nog, ik heb mijn vakanties voor dit jaar (Italië en Letland) alweer gehad en ga morgen voor het zesde jaar op rij naar telkens dezelfde saaie school in Emmeloord om boeken te halen. Vervolgens mag ik de hele dag mijn boeken kaften in blauw, roze, groen en alle andere restjes die ik over heb van voorgaande jaren. En woensdag.. dan begint mijn examenjaar 6vwo écht.

Waarom deze blog?

Afgelopen woensdag is schoolvriendinnetje Christel naar de VS vertrokken om daar een jaartje High School te doen. Hartstikke leuk natuurlijk maar daardoor kunnen wij onze verhalen niet meer bespreken tijdens de Latijnse les. Chris is een blog gestart zodat wij, achterblijvers, lekker op de hoogte blijven van alle gebeurtenissen én erachter komen of onze clichés over Amerika kloppen. Zodat zij ook een beetje weet wat híer allemaal speelt, déze blog!

En dan nu, mijn supersonischsaaie, normale en leuke leven!

WOENSDAG

Woensdag ben ik, samen met Tessa, Marjan en Eline meegegaan naar Schiphol. Christel's ouders en twee vrienden van hen reisden met de auto om Christel weg te brengen en wij konden fijn mee! Tessa had spierpijn, ik een 'quadricepsblessure', dus als twee omaatjes terroriseerden wij de vertrekhal door de lift te bezetten en niet uit te wijken voor gehaasten met grote bagarekarren, ons drukmakend over de trainingen van 's avonds! Omdat Christel dan wel genoeg Starbucks zal krijgen maar wij niet moesten we toch even een bekertje koffie halen, voor we Christel afleverden bij de douane om voor 10 maanden Nederland achter zich te laten!

DONDERDAG

Donderdagochtend maakte mijn lieve nicht Marye mij wakker terwijl ik pas netsliep. Ze logeert bij mij maar ze maakte 's nachts zoveel salto's in haar droom dat ik het veel te onveilig vond om optijd in slaap te vallen! Gewapend met paraplu, geld, bus- en bonuskaarten vertrokken wij door de regen naar de bus, om vervolgens via Lelystad, Weesp en Amsterdam Centraal ons eindpunt Haarlem te bereiken. WINKELEN! 'Neerlands beste winkelstad' en 'langste winkelstraat' is een beleving, geloof me. Hoewel het de hele week zeikweer was slaagden we goed. Tja, door de neerslag waren we wel in de mood voor herfst- en winterkleding! Na een dagje goed geslaagd gewinkeld te hebben vonden we na een lange wandeling door de rode-lampjesbuurt het station weer terug. Een paar treinen later konden we neerploffen in Marye's studentenhuis in Dronten en daar de balans opmaken. 1Eastpak, 1 Spijkerbroek, 1 Legging, 2 truien, 2 hemdjes, 2 lange shirts, 1 ander shirt, oorbellen, make-up, crème, massagegel, oordoppen.. en dingen die in mijn tas verdwenen zijn en ik alweer vergeten ben. Lekker Cola Amaretto naar binnen klokken en kletsen met Marye's vrienden om vervolgens rond 1 uur doodmoe in bed neer te vallen. Bwuuu moe!

VRIJDAG

Vrijdagochtend met z'n 2en naar de kapper geweest! Hoewel we gewoon nerveus waren omdat kappers altijd teveel afknippen is het bij ons beiden lekker goed gelukt. We zijn ook nog naar de Schoenenreus geweest maar daar heb ik GELUKKIG mijn schoenenkoopdrang onderdrukt! Had maandag al All Stars gekocht.. Hierna heeft Marye mijn haar nog geverfd: kaneelbruin. Foto volgt :) Omdat het al weer snel 3 uur 's middags was moest ik de bus terug naar huis nemen omdat ik 's avonds met Gerdina aan het werk moest! Lekker de bureaus en wc's van AGRICO uitsoppen, hmm heerlijk! Ondanks het idee om vroeg naar bed te gaan heb ik de rest van de avond ge-Wii'd! Die heb ik van Christel in bruikleen, echt top! Bij deze: ik heb je TV Star King Attach-record ingehaald en ben druk bezig met Olympische Spelen en Boogie Superstar, haha!

ZATERDAG

Zaterdagmiddag met Gerdina en de andere voetbalmeiden een lekker potje gespeeld op het veld van ons VV Kuinre. We moesten tegen Olde Veste, een supergrote en goede club. We werden dan ook kansloos van de mat gespeeld.. De verzachtende omstandigheden (zij trainen 6 uur per week, wij maar 1,5, onze keeper is vorige week opgestapt dus een veldspeler stond op doel en zo verzonnen we er zelf nog wat bij) maakten dat deze start van het seizoen niet helemaal bagger leek! 's Avonds ben ik naar mijn leuke nichtje Brenda in Bant gefietst en vanaf daar zijn we naar Corso Veno gegaan! Ja, Stark Wark heeft weer gewonnen en het stuur van Rataplan (7e) was er 's middags al mee gestopt. We stonden daarna net optijd in de tent om het droog te houden en hebben een GE-WEL-DIGE avond gehad! Gerdina, Anniek, Marjoke en Lisa waren er ook en het was super. De muziek was goed, de mensen gezellig en de witte wijn heerlijk. Uiteindelijk werden wij door een de Security om half 3 de tent uitgezet, ja, als de laatsten.. Om half 4 kwam Brenda's moeder ons oppikken waarna we in ons bedje naast de hond en de koeien heerlijk in slaap vielen.

ZONDAG

Zondag-brakdag. Brenda en ik werden langzaam wakker met de marathons op TMF en MTV en na een lange douche, een laat ontbijt en wat opstartproblemen gingen we maar wat prutsen met de nieuwe (supervette) camera van Bren. 80 foto's verder hielden we het voor gezien en na de brownies sleepte zij (op de scooter) mij (op de fiets) een eindje mee richting het dorp. Daar ging ik op visite bij mijn oma en fietste zo lekker precies tussen de buien door! Om half 7 kwam ik thuis waar ik de patat miste en na een avondje rondlummelen weer rond 1 uur het bed in stapte. Klaarmaken voor een nieuwe, leuke, drukke, stomme, (?) schoolweek.

Deze week samengevat: winkelen, winkelen, sporten, feesten, corso, foto's, Wii'en, heerlijkheid!